Visualisatie van een boodschap

Een game kan een boodschap duidelijk maken aangezien je iemand iets laat beleven en keuzes laat maken (even kort door de bocht) in een meer abstracte omgeving om te leren over realistische situaties. Onderstaande stijl van visualiseren vind ik ook een hogere mate van betrokkenheid van de kijker ‘triggeren’ dan alleen een verhaal vertellen.
M’n favoriete quote: “Tell me, and I will forget. Show me, and I may remember. Involve me, and I will understand.” – wordt hier op subtiele wijze alledrie gecombineerd. Hoe passief de kijker misschien ook mag lijken te zijn, ik vermoed dat het merendeel van de kijkers de tekening “afmaakt” in zijn hoofd en daardoor voortdurend erin gezogen wordt om de context te blijven snappen, vóór te zijn, of de humor te kunnen volgen, en beloond zichzelf voortdurend als ie het begrijpt en volgen kan. Heel erg goed gedaan en getweakt, om je gebruiker zo betrokken te houden!

1 Comment

Leave a Reply